söndag 9 december 2012

Premiär på Coop

Så har jag då gjort mitt första köp på Konsum (eller Coop för oss hippa). Butiken ligger inte illa till men spelar normalt inte i samma division som de andra butikerna på Kungsholmen. Tråkigt nog var man förpassad till en skanner-station för att betala varorna på samma sätt som Daglivs (som Coop också äger). Maskinen kunde inte acceptera att jag inte la de färdigskannade varorna i en påse på en hylla bredvid så att maskinen kunde hålla reda på varorna. Jag la istället mina varor direkt ner i min shoppingvagn vilket fick maskinen (och dess röst) att sura till men en trevlig flicka från Coop lyckades övertyga maskinen med några knapptryckningar. Undrar om inte Coop biter sig i svansen med att införa denna betalningsteknik för fort och inte på kundens villkor.



Levnadsomkostnad (LOK) är beräknad fr.o.m 2012-09-10 och är just nu 45,19 kr per dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar